روغن آرگان (طلای مایع)


 

فرآوری دستی در مقابل پرس سرد
فرآیند سنتی برای استخراج روغن آرگان خالص که برای پخت و پز استفاده می‌شود ، با سابیدن دانه‌های تفت داده شده در یک خمیر انجام می‌شود که دارای مقدار کمی آب است ، دانه ها پس از جدا شدن از پوسته ضخیم خودک در یک آسیاب دستی به کمک دسته هاون کوبیده می‌شود. سپس خمیر کهربا رنگی فشرده می‌شود تا روغن آرگان خالص به دست بیاید. این تکنیک استخراج روغن آرگان خالص ، فقط نیمه عمر بالای شش ماه را فراهم می‌کند. انجمن سلامت موروکو، صادرات روغن آرگان خالص تهیه شده به این روش را ممنوع کرده‌است و دلیل آن رقیق شدن با آب و حضور باکتری هاست که به دلیل دخالت دست در طی فشرده سازی، وارد می‌شوند.
فشردگی مکانیکی، استخراج روغن آرگان خالص پرس سرد نامیده می‌شود. این به این معنی است که دانه‌های آرگان تحت یک فشار مکانیکی قرار می‌گیرند که روغن آرگان خالص را پس می‌دهد، اما این امر زمانی انجام می‌شود که حرارت در کمترین میزان باشد، چون حرارت می‌تواند مواد مغذی در روغن آرگان خالص را کاهش دهد. روغن آرگان خالص تهیه شده با پرس سرد چند مرحله از فیلتر های الیافی عبور داده شده تا املاح معلق در آن بخوبی جدا شود ودر نهایت در ته ظرف فقط غبار ابر مانند کمی روسب کند ، روغن آرگانخالص تهیه شده با پرس سرد که روسوب وگل زیادی در ته ظرف باقی بگذارد کیفیت مناسبی نداشته و خوب از صافی عبور داده نشده ،با تکنیک استخراج فشار سرد، روغن آرگان خالص تا ۳۶ ماه قابل نگهدارای می باشد. زمان ماندگاری برای فرآوری دستی کمتر و فقط برابر با ۶ ماه است.
روغن آرگان بدون بو
روغن آرگان خالص بدون بو، در واقع روغنی است که هیچ بویی ندارد و رنگ آن شفاف است و رنگ طلایی را ندارد که ما آن را به عنوان رنگ طبیعی روغن می‌شناسیم. برای بدون بو کردن روغن آرگان خالص ، روغن آرگان خالص باید فرآیند فیلترشدن را با استفاده از کربن فعال طی کند. نتیجه روغنی است که بو و هیچ رنگی ندارد اما هنوز همان اجزای سازنده را دارد. دلیل این کار این است که بوی طبیعی روغن آرگان خالص برای همه مطلوب نیست. برای اجتناب از این بو دانه، روغن بدون بو می‌شود. اولین کسانی که از روغن آرگان خالص استفاده کردند، متوجه شدند که بوی دانه ها برای برخی افراد بسیار آزاردهنده است. خریدن روغن آرگان خالص بدون بو می‌تواند این مشکل را حل کند و به شما کمک می‌کند که از روغن در مصرف روزانه خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. بیشتر افراد تمایل دارند روغن آرگان خالص بکر تصفیه نشده و بوگیری نشده را خریداری کنند. بازار کمی برای روغن آرگان خالص بدون بو وجود دارد.
کاربردهای سلامت فردی
روغن آرگان خالص ارگانیک، توانایی قابل توجهی برای تقویت، مرطوب کردن و بهبود الاستیسیته پوست دارند. روغن آرگان خالص غنی از امگا ۹، اولئیک اسید ، امگا ۶و لینولئیک اسید است. روغن آرگان خالص ارگانیک می‌تواند در ترمیم خشکی پوست، اگزما، پسوریازیس، آکنه و پوست آفتاب سوخته موثر باشد. این یک انتخاب خوب برای اضافه شدن به فرمولاسیون برای بلوغ پوست است. محتوای پلی فنل بالای آن، یک آنتی اکسیدان قوی است و به عمر مانایی روغن خام اضافه می‌کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.